Betalning

Du kan betala för din beställning genom att använda:

Betalningskort:

  • Visa
  • Visa Electron
  • MasterCard
  • MasterCard Electronic
  • Maestro

Betalnigsplattformar:

  • PayPal
  • Klarna

Loppet av att lägga beställningen:

  • a) urval av produkter;
  • b) göra en beställning;
  • c) godkännande av försäljningsvillkoren;
  • d) mottagande av den första orderbekräftelsen (bekräftelsen skickas automatiskt till den e-postadress duhar angett);
  • e) när betalningen är bokad fortsätter vi att fullfölja din beställning. Beställningstiden räknas från dagenför kreditering av säljarens bankkonto eller faktureringskonto.;
  • f) mottagande av den slutliga orderbekräftelsen. Vi skickar beställningen när den är paketerad och klar för leverans.

Vi förbehåller oss rätten att avbryta beställningen efter att du har skickat den första bekräftelsen. Detta kan hända när ett lagerfel uppstår.

I sådant fall kommer vi omedelbart att returnera de pengar du har betalat till ditt konto såm är bifogat beställningen eller enligt dina riktlinjer.

Leverans

Leveransmetoder:

Varorna levereras endast på Svensk territorium.

När vi skickar paketen samarbetar vi med:

  • TNT
  • GLS

Säljaren beslutar om valet av leveransmedel.

Vi levererar varorna direkt till din postlåda eller närmaste postkontor.

För att få din beställning behöver du:

  • spåringsnummer / Sändnings-ID
  • ett giltigt ID

Kunden är obligierad att kontrollera leverans innehållet i närvaro av kurir. För skador uppkomna under transporten ansvarar kurirföretaget.

Leveranskostnad

Transportkostnader täcks helt och hållet av kunden.

Kunden ansvarar för korrekt inmatning av leveransdata:

  • för-och efternamn;- adresser;
  • telefonnummer.

    Paket såm inte är hämtade på postkontoret efter 14 dagar skickas tillbaka till https://topdelar.se/ butikens huvudkontor.

    Om vi måste skicka paketet igen på grund av: - paketet inte hämtas från postkontoret;

    • felaktiga leveransdata såm anges av kunden.

    Bär kunden kostnaden för återleverans.

    Leveranstid

    Leveranstiden anges i beskrivningen av varje produkt.

    Det kan ändras på grund av den manuella tillverkningen av vissa produkter.

    Om leveranstiden är längre än anges i beskrivningen, kommer vi att kontakta dig via e-post eller per telefon.

    Leveranstiden kan vara längre i följande fall:

    • ett stort antal beställningar från en tillverkare (vi samarbetar med små företag såm lägger alla sina ansträngningar på kvaliteten på deras hantverk);
    • under jul, påsk och högsäsången (vi importerar varor från olika länder inom EU, så de kan skilja sig från Norge).

    Vid försening av leveranstiden har du rätt att avbryta beställningen. Pengarna kommer att returneras till ditt konto inom 14 dagar efter att du har avbrutit beställningen.

    Om du beställde flera produkter med olika leveranstider skickar vi beställningen när alla produkter är redo att skickas. Om du vill dela din beställning, vänligen kontakta oss via e-post på kundservice@topdelar.se.

    Att dela upp beställningen i flera delar innebär behovet av att täcka transportkostnaderna för varje del av beställningen.

    Returer

    Enligt det svenska laget du har 14 dagars ångerrätt (förutom produkter som är tillverkade för kundens individuella behov). Vi ger dig dock extra tid att tänka - ångerrätten på beställda produkter hos topdelar.se är 30 dagar.

    Produkten måste returneras:

    • hel;
    • oanvänd;
    • i originalförpackning;
    • inom 30 dagar efter mottagandet av kunden.

    Loppet av returer:

    1. kundens bekräftelse på att han vill returnera varorna, skickas till kundservice@topdelar.se;
    2. sändaren av en postetikett från säljaren;
    3. skickandet av varorna till butikens huvudkontor https://topdelar.se/ (inom 30 dagar efter mottagande av produkten, uppfyllande kraven såm beskrivs ovan); d) bekräftelse av returen;
    4. återbetalning för produkten till det kontonummer såm anges av kunden (upp till 5 arbetsdagar från mottagandet av varor av oss, under helgdagar, jul och påsk till 14 dagar).

    Vid återlämnande av en skräddarsydd produkt eller en individuell beställning debiterar vi 50% av försäljningspriset.

    Klagomål

    Kunden har rätt att lämna in ett klagomål om produkten om det finns misstankar om att produkten har tillverkningsfel.

    Enligt svensk lag har du två års garanti på varje produkt.

    Vid fel - kontakta oss på kundservice@topdelar.se.

    I meddelandet, placera ett dokument såm bekräftar att produkten köpts i vår butik (kvitto / faktura, skärmdump av ett e-postmeddelande såm bekräftar köpet) och en tydlig bild av produkten och en beskrivning av felet.

    Efter att ha bekräftat klagomålet kommer vi att ersätta varan med en ny. I händelse av att den är slutsåld - återbetalar vi hela köpbeloppet till det kontonummer såm du har angett.